Blijvend in balans

CRM-software voor een dierenarts

Geplaatst op

Dierenartsen hebben natuurlijk patiënten, dieren natuurlijk. Maar patiënten meer dan alleen dieren, natuurlijk ook de eigenaren horen in het plaatje. Dieren moeten regelmatig onderzocht worden en eigenaars moeten niet vergeten dat huisdieren moeten worden onderzocht.

CRM-software kan bijvoorbeeld helpen om de eigenaren van huisdieren te notificeren wanneer het tijd wordt voor een controle, waar de digitale transformatie allemaal wel niet goed voor is! Wij gaan eerst kijken wat CRM is en wat het betekent.

Uitleg over CRM en CRM-systemen

De definitie CRM staat voor Customer Relationship Management. Het verwijst naar klantbeheer en klantrelatie, als middel om de interactie met potentiële, huidige en toekomstige klanten te verbeteren. CRM is een tool waarmee u de klantrelatie van uw organisatie beheert. Alle beschikbare informatie over klanten zet u met CRM in om de positieve ervaringen met uw bedrijf te verhogen. Hiermee stijgt ook de waarde per klanten en het conversiepercentage. CRM heeft daarnaast drie definities:

  • Beheer van klantencontact
  • Automatisering van processen
  • Marketingvisie

Dus wat is CRM? Het wordt zowel gezien als softwaresysteem, en een bedrijfsstrategie. De kern van CRM is in beide gevallen de klantrelatie verhogen. Als strategische methode gebeurt dit door middel van investeringen in de klantloyaliteit, waardoor de winst en rentabiliteit stijgen.

Waarom is een CRM-systeem geschikt voor uw bedrijf?

CRM als tool stond lang bekend als sales strategie, maar ondersteunt de organisatie inmiddels ook bij coördinatie van marketingcampagnes en om uw proces, beleid en afdelingen te stroomlijnen in eenduidig klantencontact vanuit één platform. Daarbij staat de juiste CRM strategie voorop. Het is vandaag de dag zelfs dé pijler van een moderne marketingafdeling.

CRM maakt het eenvoudig om zaken te doen en contact te onderhouden met (potentiële) klanten. De verschillende afdelingen van een organisatie kunnen namelijk allemaal bij de informatie in het systeem. Van sales tot marketing en klantenservice. Denk aan vorige aankopen of contactmomenten. Door middel van deze informatie analyse speelt u in op de behoeften van de klant gedurende de gehele levenscyclus en tijdens de customer journey. Bijvoorbeeld met gepersonaliseerde nieuwsbrieven of trend herkenning in het koopgedrag voor cross sell en upsell mogelijkheden.

Een CRM-leverancier voor uw dierenkliniek

Efficient werken is voor veel organisaties van groot belang, dat ziet BrainSolutions met hun systeem ook. Hun systeem is daarom future proof en groeit met uw organisatie mee. U kunt uw eigen systeem zo in elkaar zetten.

Over ons

Lees snel verder op onze site voor meer informatie over in balans blijven.

Contactgegevens

Via info @ blijvend-in-balans.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden